29 Απρ 2008

Λίμνη Κερκίνη

Πριν λίγες μέρες βρέθηκα, όχι για πρώτη φορά - πρώτη όμως με τη φωτογραφική μηχανή - στη λίμνη Κερκίνη. Πρόκειται για μια ωραιότατη λίμνη κοντά στις Σέρρες κι όχι πολύ μακριά - μια ώρα οδικώς - από τη Θεσσαλονίκη, η οποία εξελίχθηκε τις τελευταίες δεκαετίες σ’ έναν πολύ φιλόξενο υγρότοπο. H περιοχή της λίμνης φιλοξενεί κατ’ αρχάς περισσότερα από τριακόσια είδη πουλιών, όπως αργυροπελεκάνους, ερωδιούς, κορμοράνους, σταυραετούς και αλκυόνες. Αλλά και πολλές ποικιλίες δέντρων όπως βελανιδιές, οξιές, έλατα, αγριοπλάτανους και μαύρη πεύκη καθώς και πενήντα οκτώ είδη θηλαστικών: ζαρκάδια, αγριογούρουνα, βίδρες, λύκους αλλά και τον μεγαλύτερο πληθυσμό βουβαλιών στην Ελλάδα. Στις φωτογραφίες που ακολουθούν - οι οποίες μεγαλώνουν πατώντας - βλέπετε κάποιες… συναντήσεις με τη χλωρίδα και την πανίδα της.



Ξαφνικά το τοπίο γέμισε παπαρούνες.



Ήρθε η ώρα του φαγητού, που συνήθως... κρατάει αρκετά.


Κομμάτι της λίμνης που αποσχίσθηκε από το κυρίως σώμα.


Η ανθρώπινη παρουσία, εγκαταλειμμένη.


Στην αρχή το πουλαράκι ήταν ντροπαλό...

... αλλά κατάφερα να εξασφαλίσω...


... δυο οικογενειακές φωτογραφίες.

Πλησιάζοντας στα βουβάλια...

... που βγήκαν βόλτα.


Ο βούβαλος σαν άλλος Διόνυσος με το στεφάνι του, το’ χει ρίξει όχι στο κρασί αλλά στο φαγητό.


Ή μήπως σας θύμισε παιδί των λουλουδιών;


Μας κρέμασαν κουδούνια!


Χαμηλές πτήσεις. Η παρουσία μου ενόχλησε τα πουλιά, που έντρομα πέταξαν μακριά.


Διάφορες ποικιλίες πουλιών συνυπάρχουν στη λίμνη.

19 σχόλια:

Meropi είπε...

Καλησπέρα Γεράσιμε μου,
βλέπω ότι πέρασες ωραία αυτές τις μέρες του Πάσχα, κοντά στη φύση. Άντε να καταφέρουμε να διατηρήσουμε και καμιά λίμνη με τα είδη της (χλωρίδα και πανίδα), χωρίς να κινδυνεύει από οικολογική καταστροφή.
Πολύ όμορφες οι φωτογραφίες σου.

gerasimos είπε...

meropi καλησπέρα. Όμορφα πέρασα, με μερικές ημερήσιες εκδρομούλες που πολύ τις ευχαριστήθηκα. Χαίρομαι που σου άρεσαν οι φωτογραφίες.

Meropi είπε...

Γεράσιμε,
άσχετο, αλλά θα σου το πω. Δες εδώ
http://www.independent.co.uk/news/education/higher/the-main-league-table-2009-813839.html
το Πανεπιστήμιο που τέλειωσες ανέβηκε στην 5η θέση. Το λινκ μου το έστειλε η κόρη μου που σπουδάζει στο Λάνκαστερ για να δω ότι ανέβηκε το δικό της.

gerasimos είπε...

meropi δε βαριέσαι... κλείνοντας σχεδόν ένα χρόνο στην ανεργία, έχω μετανιώσει που επέστρεψα στην Ελλάδα. Και πλέον πιο πολύ στεναχώρια παρά χαρά παίρνω από κάτι τέτοια. Αν δεν την περιμένει κάτι ε-ξαι-ρε-τι-κό στην Ελλάδα, θα σε συμβούλευα για την κόρη σου να μείνει στην Αγγλία τελειώνοντας τις σπουδές της. Άσε, μην ανοίγω άλλο αυτή τη συζήτηση γιατί με... βαραίνει δυστυχώς. Κι ίσως εκφέρω και λάθος κρίσεις. Προτιμώ να μείνω στη... λίμνη, παρέα με τα βουβάλια.

Unknown είπε...

Άπλά κι ομορφιά.
Ωραίες φωτογραφίες Γεράσιμε κι ελπίζω ότι ξέφυγες λίγο από την τρέλα της πόλης.
Διάβασα ότι είσαι άνεργος και δυστυχώς η Ελλάδα είναι καλή μόνο όταν υπάρχει μέσον.
Πολύ καλά τα λες για την Αγγλία.
Κι εγώ αυτό συμβουλεύω κάποιους φίλους που τα παιδιά τους σπουδάζουν εκεί.
Η κατάσταση θα χειροτερέψει εδώ.
Αν μπορείς παληκάρι μου να πας πίσω, να πας.

fpboy είπε...

Καλησπέρα και απο εμένα!
Πολύ ωραία εκδρομη διάλεξες!
Υπέροχο μέρος η Κερκίνη.
Γαλήνιο.

doctor είπε...

Γεράσιμε νομίζω ότι δεν θ'αργήσει η στιγμή που θα μας στέλνεις τέτοια φωτογραφικά αφιερώματα από την Οξφόρδη ή την Γλασκώβη.

Καλημέρα

Δημήτρης

gerasimos είπε...

mariana faithful η απλότητα κι η ηρεμία της φύσης μας έχουν λείψει νομίζω στις πόλεις. Σαν να τις έχουμε σχεδόν ξεχάσει, ενώ τις έχουμε τόσο ανάγκη.

fpboy καλησπέρα. Δεν είχε και πολύ κόσμο κι ήταν ακόμα καλύτερα. Περισσότερα βουβάλια παρά ανθρώπους συναντήσαμε.

doctor καλημέρα. Δε βαριέσαι, σαν την Ελλάδα που να βρει κανείς. Πανέμορφος τόπος - αλλά γεμάτος... νεοέλληνες. :P

phlou...flis είπε...

Είμαι σίγουρος πως πέρασες ΠΟΛΥ ΩΡΑΙΑ. Κι εγώ πριν 3 χρόνια επισκέφθηκα την περιοχή, χωρίς φωτογραφική μηχανή. Φυσικά γύρισα πλήρης με εικόνες στο μυαλό, αλλά...'Ετσι θα κάνω χρήση των δικών σου εικόνων, για τη φωτογραφική μου συλλογή. Αν μου επιτρέπεις φυσικά (σύνφωνα με το νόμο περί ...πνευματικής ιδιοκτησίας κλπ)

gerasimos είπε...

phlou...flis με μεγάλη μου χαρά, αφού σου άρεσαν οι φωτογραφίες.:-)

tractatus είπε...

Μαζί με τα πασχαλινά λελούδια ανοίξαμε και το θέμα της Αγγλίας...κι εγω τα ίδια λέω με εσένα αλλά δεν με ακούνε...φαίνεται οτι ο καιρός εκεί δεν αντέχεται...πώς αλλιώς επιστρέφουν και μετά ....μετά τι;
Τέλος πάντως οι φωτογραφίες πολύ όμορφες...περάσατε τουλάχιστον καλά...τις ευχές μου στην αγαπητή σύζυξ!

gerasimos είπε...

tractatus ναι, όμορφα ήταν. Ευχαριστώ και για τις ευχές, άλλωστε κάποιες φωτογραφίες ήταν δικές της.

Βάσκες είπε...

Την καλησπέρα μου. Η λίμνη είναι πανέμορφη (είδες καμμιά φορά ακόμη και οι τεχνητές λίμνες έχουν σπάνια ομορφιά).

Ελπίζω να μπόρεσες να κάνεις μια βόλτα με κανώ. Είναι μαγευτικά.

gerasimos είπε...

βάσκες ίσως την επόμενη φορά η βόλτα..

Ανώνυμος είπε...

Οι λίμνες... τι απόλυτη ηρεμία σε κάνουν να αισθάνεσαι... Όσο για τις φωτογραφίες ζώων και πουλιών, εγώ απλά τρελαίνομαι να τις βλέπω! Αχ αυτό το πουλάρι...

Καλό μήνα να έχεις :)

gerasimos είπε...

δενδρογαλή χαίρομαι που σου άρεσαν οι φωτογραφίες. Καλό μήνα και σ' εσένα.

Spitogata είπε...

Υπέροχες φωτογραφίες...
από ένα κομμάτι της Ελλάδας που αποπνέει αυθεντική γαλήνη και ομορφιά.

Γιατί η υπόλοιπη όπως πολύ σωστά το είπες, είναι ένας πανέμορφος τόπος δυστυχώς γεμάτος νεο-έλληνες.

Στην Ελλάδα βεβαίως μπορείτε πάντα να αλλάξετε επάγγελμα αγαπητέ μου!
Και να πάνε τσάμπα οι σπουδές...τα πτυχία...η αξιοσύνη.

Κάποιοι χαιρέκακοι απλά σου λένε να τυλίξεις σουβλάκια σε αυτά.

Φιλιά πολλά
Καλό μήνα και όλα θα πάνε καλά.

gerasimos είπε...

spitogata καλό μήνα και σ' εσένα.

tzonakos είπε...

Μάλιστα, καταπληκτικό Γεράσιμε το περιηγητικό στην Κερκίνη που πάντα ήθελα να πάω αλλα μου έπεφτε μακριά.
Παραλίγο πέρισι που πήγα Θάσο να πεταχτώ.
Μου δίνεις μια πολύ καλή εικόνα του τι θα δει κανείς αν πάει εκει σε αυτο το μέρος, παράδεισο για τόσα ζώα, πουλιά, φυτά.
Νομίζω οτι πρέπει να σχεδιάσω ειδικό ταξίδι για εκεί, εχω και γνωστούς στις Σέρρες.